dimarts, 27 d’abril de 2010

El "Flow" dels collons i un grapat de cendres.

Dés de fa ja temps s'escolta molt als cercles de ciclistes de muntanya el anglicisme "Flow".
Segons la wikipedia Flow es:"Flow is the mental state of operation in which the person is fully immersed in what he or she is doing by a feeling of energized focus, full involvement, and success in the process of the activity".
Jo que soc de poble diria que es tenir el cap a sobre els muscles.També a més de ser conscient del que fas.Es tenir un grau suficient de seguretat en un mateix, i una certa tranquil·litat per tal de aconseguir un cert equilibri personal. Tota aquesta filosofia de "Biker" californià la veritat es que te la seua correspondència al dia a dia.Jo almenys intente mantenir-me en un cert equilibri.Sent en conseqüent amb els meus valors i moral particulars.
Per desgracia al dia a dia jo i molta gent s'enfronta a un mon totalment diferent.Medit amb doble vara i amb una doble moral.
El 24 de gener de 2009 gran part d'aquesta muntanya es va incendiar a causa de la caiguda d'una torre d'alta tensió pel fort vent que castigava la zona. Aquest va arrasar unes 1.000 hectàrees i va obligar a desallotjar 25 urbanitzacions, amb un total de 15.000 persones evacuades. Gran part de la vegetació que cobria la muntanya, especialment al nord, va quedar reduïda a cendres.Aquell dia jo hi era al cim d'aitana i sigí ser testimoni d'aquell fet.Moltes de les meues millors sendes que he conegutvan quedar reduïdes a cendres. A la setmana mes de cent ciclistes de muntanya de tota la província d'Alacant es van oferir per als treballs de repoblament.Ens diguérem que no era necessari que ja s'ocuparien els ajuntaments.Més d'un any després ningú a fet res encara.Es per a estar decebut de les autoritats.Els interessos son mes forts que la natura, els valors o simplement fer les coses be.Al menys a la meua ment tot funciona com cal.I puc rodar en la meua imaginació darrere del meu amic Nando.Potser un dels millor companys de bici que es puguen tenir.El vídeo es un exemple de "flow!. Es a la "British Columbia! Canadà, però i podria ser la senda al costat del restaurant Pagès a Finestrat.Salut i tingueu "Flow " d'aquest, a la vida.

10 comentaris:

  1. Crec que el primer pas per a repoblar una zona després d'un incendi, es deixar a la natura que s'encarregue ella, em sona haver-ho sentit precissament després de l'incendi que dius. Ixe Nando es woko?????
    el video eixe no m'agrada gens.... les imatges que apareix derrapant i saltant terra i pedrés es el que arguemnten els que ens volen fer fora de la munatnya.

    ResponElimina
  2. La veritat es que el vídeo no es el millor.A la pròxima miraré un vídeo de ruben per exemple que a més de que molen estan fets a casa.Nando efectivament es Woko.El llegendari alcoià a fincat a Torrevella.Devorador de trial-eres i de km!!!.Això de la natura es el primer any, però s'apropa l'estiu i l'època bona haguera sigut en aquestos mesos que hem passat.Tinc ganes d'anar en biciiiii!!!

    ResponElimina
  3. Xotxe: això de la bicicleta per al muntanya ho trobe molt erosionador. Jo prefereixc les curses de fons a peu.

    En quant a la repoblació, és cert què s'hagueren pogut aprofitar les abundants pluges de final d'hivern i de la primavera per repoblar, però bé, encara podeu fer-ho a la tardor. Sempre podeu replantar a títol personal o a nivell associatiu, perquè si espereu a les autoritats...

    ResponElimina
  4. Amic Josep:La veritat es que Tipotane te raó i aquest vídeo no es el millor exemple.Jo també soc d'anar a peu per la muntanya i puc dir que anant be la bici inclós erosiona menys que anar a peu.I si son senderistes de cap de setmana encara més.Les autoritats o son sempre massa lentes o no estan interessades en aquestes coses.

    ResponElimina
  5. Eixos senderistes que van amb el palo amb punta de ferro clavant-lo per a ajudar-se a caminar també erosionen, i els que ademés duen al "goset" solt tampoc ajunden gens... en fi... no es la meua intenció començar una discussió per a reventar-li el blog a ningú ;)

    ResponElimina
  6. Tranquil Rafa! tu no reventes res.Jo crec que erosiona qui vol erosionar.Tant a peu com a cavall , o en bici.Com uns elements a serra espunya que anaven trencant branques "por si se perdian".

    ResponElimina
  7. Vaja!!!!!!!!!!!!! i per que no es van tallar les venes???? aixina podrien anar deixant un rastre de gotetes de sang...

    ResponElimina
  8. collons com baixa amb la nomad , jo tinc una ransom i el meu compi una nomad


    amb aquestes enduro d ara es que es pot volar !!

    ResponElimina
  9. hahahaha, la veritat es que si!.Jo tinc també una endura, una nicolai helius que vola!.D'on eres?

    ResponElimina